رویدادها آرشیو خبر ها
پروژه جدید یوونتوس

پروژه جدید یوونتوس

یکشنبه شب ورزشگاه یوونتوس شاهد مصاف مهم و حساسی خواهد بود که می تواند وضیعت بیانکونری را نشان دهد. رقابتی میان بانوی پیر ایتالیا و رم که با شرایطی کم و بیش متفاوت به مصاف هم خواهند رفت. این تفاوت نه تنها در نتایج هفته های نخست دیده میشود بلکه در برنامه های تاکتیکی دو تیم نیز وجود دارد. البته این به این معنا نیست که این دو مربی تفاوت های فوق العاده زیادی با هم داشته باشند، زیرا تفاوت کنونی بیشتر در این است که مربی یووه، مکس الگری مجبور به یافتن راه حل های ساده و حتی فوری با توجه به شرایط بازیکنان و داشته های خود است و در مقابل مورینیو با داشته های بیشتر به خوبی از آنچه که در اختیار دارد بهره می برد.

 

آمار های دیدارهای هفته های گذشته این دو تیم نشان می دهد که در کنار امتیاز کسب شده، در شرایط تاکتیکی و موفقیت تیمی نیز کفه ترازو کمی به سود جالوروسی ست. با این حال تفاوت چندان زیاد نیست که نتوان از یووه انتظار پیروزی و درخشش نداشت.

 

به نظر میرسد که برنامه های یووه و در راس آن فدریکو کروبینی همانند گذشته داشتن یوونتوسی پیروز است. یووه جدید نیز مانند همیشه می خواهد در هر میدانی برنده باشد. اما به شکلی متفاوت از گذشته، در برنامه ای که در نظر گرفته شده نقش جوانان پایه گذار تمام اهداف آینده باشگاه است. این کاملا منطقی و قابل قبول به نظر میرسد زیرا باشگاه به فکر چرخه دیگری مانند دوره ده سال گذشته با نوزده جام در ویترین افتخارات اش است که می تواند یک بار دیگر آغاز شود اما این هسته مرکزی و پایه باید به خوبی رشد کند و به یک هماهنگی کامل دست یابد و همانند یک ریسمان در هم تنیده شوند که در میانه راه خللی در آن دیده نشود که البته این راه و موفقیت اش به دلیل دومی نیز وابستگی دارد و آن شرایط اقتصادی و مادی باشگاه است، طبق گزارش ها یووه با توجه به بحران شدید اقتصادی ناشی از کووید در شرایط ایده الی به سر نمی برد و باید ابتدا برای پیش بردن برنامه های چرخه جدید اش به این مسئله توجه زیادی داشته باشد تا پایه های به هم وصل شدن این ریسمان از ابتدا محکم برداشته شود.

 

از آن جهت دیدار یکشنبه شب یووه و رم اهمیت زیادی برای شناخت شرایط دو تیم به ویژه یووه نزد سران مجموعه بیانکونری دارد که مدیران رم نیز همواره به پرورش نیروهای جوان تمرکز دارند و حالا در چرخه جدید خود بیش از ده فصل گذشته اش به جوانان ایمان آورده و در تلاش است در سال های آینده بازیکنان را به گونه ای پایدار و سودآور در ترکیب خود قرار دهد و به موفقیت برسد. البته این یک روش خاص و موثر نیز برای نتیجه بخشی فوتبال ایتالیا در سال های آتی نیز به حساب خواهد آمد، ابتدا استعدادهای جوان را شناسایی و در شرایط بازی و کسب تجربه قرار می دهند و در این راه یووه در نظر دارد یا خود انها را به عنوان یک بازیکن موثر آماده کند و یا پس از کسب تجربه در سایر تیم ها دوباره جذب کند و به پروژه آینده سازی خود که دوباره قدرت گیری باشگاهی و ساخت ترکیب اصلی تیم ملی کشورش است، دست یابد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: